Nemcsak azért fontos, hogy megbízható ember vagy emberek takarítsanak az irodánkban, hogy valóban rend és tisztaság legyen munkahelyünkön. Az esetek nagy részében ugyanis az irodatakarítást úgy kell elvégezni, hogy a megrendelő nem tartózkodik a helyszínen. Ezért mindenképpen ügyelni kell arra, hogy a megfelelő személyt vagy személyeket kérjük föl erre a munkára.
Az sem mindegy, hogy milyen jellegű munka folyik a céges helyiségben és milyen gyakran szeretnénk a takarítást. Amennyiben nagyobb kaliberű takarításra szorul az irodahelyiség, időben és energiában is többlettel kell számolnunk. Mivel többféle takarítás létezik, mindig egyeztessünk megrendelés előtt és a legmegfelelőbbet válasszuk. Nézzük most meg, mi is tartozik az irodák takarítását végzők tevékenységei közé!
Napi irodatakarítási feladatok
A naponta vagy néhány naponta elvégzendő feladatok közé tartozik természetesen a szemetes kosarak kiürítése, a hozzájuk tartozó zsákok cseréje. Portalanítani kell az íróasztalokat, szekrényeket és egyéb használati tárgyakat (lámpák, telefonok, stb.), illetve el kell tüntetni az esetleges ujjnyomokat is. Nem túl tetszetős, amikor ujjlenyomatokat látunk a recepciós pulton, igaz?
A poharak, tányérok elmosogatása és szárazra törlése szintén napi szintű feladat, ezután pedig a csapok, WC és mosdókagylók kitisztítása, foltmentesre törlése következik. A tükrök tisztítása, WC-papír, szappan és törölköző kihelyezése mellett pedig ott van még a porszívózás és a padló felmosása is.
Hetente elvégzendő takarítási feladatok az irodában
Heti rendszerességgel érdemes megkeresni és eltüntetni a pókhálókat, portalanítani a faliképeket és a napi szinten nem takarított tárgyakat, lemosni az ajtókat és ablakokat keretükkel együtt, illetve letisztítani a radiátorokat is. A vizes blokkokban ilyenkor következik a csempefelületek lemosása és fertőtlenítése, a lefolyók áttisztítása.
A folyamatosan használt tárgyak és bútorok, illetve a kilincsek fertőtlenítő tisztítása és az üveges szekrények megfelelő felületkezelése is ide tartozik. A kárpitos bútorok jó állapotának megőrzése céljából érdemes még ezek felületét is átporszívózni. Néhány naponta, de legalább hetente érdemes alapos fertőtlenítős felmosást is végezni a céges helyiségekben.
Ha az irodahelyiség rendelkezik erkéllyel vagy terasszal, a heti takarítás során erre is sort kell keríteni. A kinti bútorok letisztítása, az ott használt textíliák (ülőpárna, terítő) kimosása és a hamutálak kitakarítása nélkül ugyanis az erkély a kávészünet kellemes helyszínéből gyorsan a piszok forrásává válhat.
Kommentek